Solidarity in medicine: The role of medical students and young doctors Or Struldbruggs, frankenstein, and “the two cultures”

Autores/as

  • Richard V. Lee Professor of Medicine and Pediatrics and ObstetricsAdjunct Professor of Anthropology andSocial and Preventive MedicineDirector, Division of Maternal & Adolescent MedicineDirector, Division of Geographic MedicineDepartment of MedicineState University of New York at Buffalo

Palabras clave:

General practice, Medical care, Solidarity, Specialization

Resumen

The descriptions of medical caring and of highly technical specialism and science utilize different vocabularies and language. Medical caring has an ancient glossary of words, gestures, and behavior which is rapidly being transformed by specialization and advances in the technology of communication. The technologic capabilities of intensive care have, for example, exceeded the human life span and forced redefinition of the meaning of being alive. There are risks for the contemporary profession as linguistic and technical evolution proceed at a faster pace than the evolution of human health and illth. The accentuation and acceleration of generational disparity between the young and the old diminishes the solidarity of the profession and the quality of care that it provides.

 

Solidaridad en Medicina: el rol de los estudiantes de Medicina y de los médicos jóvenes. Resumen.

 

Las descripciones históricamente aplicadas en la atención médica y las empleadas ahora, utilizan vocabularios y lenguaje diferentes, a raíz de la especialización altamente tecnificada y científica de la medicina. La atención médica recurre a un antiguo glosario de palabras, gestos y conducta que está siendo transformado rápidamente por la especialización y los progresos en tecnología de la comunicación. Por ejemplo, los recursos tecnológicos de los cuidados intensivos han modificado las expectativas de vida y han forzado a una re-definición del significado de “estar vivo”. La profesión médica contemporánea enfrenta riesgos mientras la evolución lingüística y tecnológica avanza con mayor velocidad que la evolución natural de la salud y la enfermedad. La acentuación y aceleración de una disparidad generacional entre los jóvenes y los mayores disminuyen la solidaridad de la profesión y la calidad de la atención que provee.

Biografía del autor/a

Richard V. Lee, Professor of Medicine and Pediatrics and ObstetricsAdjunct Professor of Anthropology andSocial and Preventive MedicineDirector, Division of Maternal & Adolescent MedicineDirector, Division of Geographic MedicineDepartment of MedicineState University of New York at Buffalo

Richard V. Lee, M.D. 7664 East Quaker Road Orchard Park, NY 14127 716-667-3304 phone/fax dmdrvl@buffalo.edu

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Publicado

2013-04-05

Cómo citar

Lee, R. V. (2013). Solidarity in medicine: The role of medical students and young doctors Or Struldbruggs, frankenstein, and “the two cultures”. Revista Médica De Chile, 141(4). Recuperado a partir de https://revistamedicadechile.cl/index.php/rmedica/article/view/2679

Número

Sección

Articulo Especial