Rol del estudiante de medicina en el acompañamiento de los pacientes: reflexiones desde una vivencia

Autores/as

  • Deborah Farago Facultad de Medicina, Universidad del Desarrollo
  • Juan Pablo Beca Universidad del Desarrollo

Palabras clave:

Education, Medical, Patient Care Team, Students

Resumen

We share the experience of a clinical relationship that arose between a medical student and a patient hospitalized due to a SARS-CoV-2 pneumonia. The analysis of this experience and the discussion of medical students’ possible role in patient care suggest that they should be included as members of the health care team during their clinical practice. This would mean a positive contribution for both the patients’ care and the students’ learning experience.

Biografía del autor/a

Deborah Farago, Facultad de Medicina, Universidad del Desarrollo

Interna de medicina Ayudante-alumno del Centro de Bioética

Juan Pablo Beca, Universidad del Desarrollo

Director Centro de Bioética Médico consultor Clínica Alemana Miembro honorario Academia de Medicina

Descargas

Publicado

2020-08-12

Cómo citar

Farago, D., & Beca, J. P. (2020). Rol del estudiante de medicina en el acompañamiento de los pacientes: reflexiones desde una vivencia. Revista Médica De Chile, 148(9). Recuperado a partir de https://revistamedicadechile.cl/index.php/rmedica/article/view/8628

Número

Sección

Articulo Especial