Pacientes Simulados en la formación de los profesionales de salud – el lado humano de la simulación

Autores/as

  • Philippa Moore Pontificia Universidad Católica de Chile
  • María Inés Leighton Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Constanza Alvarado Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Cecilia Bralic Pontificia Universidad Católica de Chile

Palabras clave:

Education, Professional, Patient Simulation, Teaching

Resumen

Simulated patients (SP) are now used in the majority of the institutions that train health care professionals in patient-centered care. This article summarizes the information about the use of SP in health education using information from the literature and from the 15 years’ experience in the medical school of the P. Universidad Católica de Chile. It describes the different definitions in use, the roles and scenarios that can be used when teaching with SP and the organization that any institution working with SP should have in order to promote the optimal use of SP. Working with SP allows faculty to center their teaching on their students while keeping the focus on the patient. Students appreciate learning with SP and particularly value feedback from the patients’ perspective.

Biografía del autor/a

Philippa Moore, Pontificia Universidad Católica de Chile

Departamento de Medicina Familiar Escuela de Medicina moore.philippa@gmail.com

María Inés Leighton, Pontificia Universidad Católica de Chile

Actriz Centro de Educación Medica Facultad de Medicina

Constanza Alvarado, Pontificia Universidad Católica de Chile

Escuela de Teatro Facultad de Artes

Cecilia Bralic, Pontificia Universidad Católica de Chile

Académico Escuela de Teatro Facultad de Artes

Descargas

Publicado

2016-05-05

Cómo citar

Moore, P., Leighton, M. I., Alvarado, C., & Bralic, C. (2016). Pacientes Simulados en la formación de los profesionales de salud – el lado humano de la simulación. Revista Médica De Chile, 144(5). Recuperado a partir de https://revistamedicadechile.cl/index.php/rmedica/article/view/4516

Número

Sección

Artículos de revisión